Netmind usługi rachunkowe, księgowość Warszawa

Strategia marki pracodawcy

Strategia marki pracodawcy

Maj 10, 2021

W dobie rynku pracownika firmy stają na głowie, by przyciągnąć wartościowych pracowników. W tym artykule przeczytasz, jak zarządzać strategią marki pracodawcy. Co to takiego i dlaczego jest takie ważne?

Marka pracodawcy w skrócie

W pracy spędzamy jedną trzecią naszej doby. Przeciętny pracownik zmienia miejsce pracy co trzy lata, kiedy nie satysfakcjonuje go wynagrodzenie, brakuje mu możliwości rozwoju, bądź nie odpowiada mu atmosfera pracy. Szkolenie nowego pracownika jest czasochłonne dlatego firmom zależy, by przyciągać wartościowych pracowników, którzy zostaną na dłużej.

Cele zarządzania wizerunkiem

Zanim zaczniemy zarządzać wizerunkiem firmy, warto się zastanowić, dlaczego właściwie zależy nam na dobrym wizerunku. Każda organizacja kieruje się jakimiś wartościami. Z reguły szanujemy osoby, które mają podobne poglądy i chętniej podejmiemy z nimi współpracę.

Jak zarządzać?

Gdy znamy cele, powinniśmy zastanowić się nad doborem narzędzi. Na początku należy się zastanowić, jakie kanały komunikacji wykorzystać.

Portale rekrutacyjne

Portale do rekrutacji są wygodne i intuicyjne w obsłudze. Dzięki temu chętnie korzystają z nich działy hr. Kandydat może tam znaleźć nie tylko aktualne oferty pracy, ale również informacje o dodatkowych benefitach i opinie aktualnych oraz byłych pracowników.

Obecność w social media

rawie każda organizacja ma swój profil na Facebooku, Instagramie czy kanał na YouTube. Pytanie tylko, po co. Przede wszystkim informuje w nim o usługach czy produktach oferowanych przez firmę, czyli prowadzi działania reklamowe, ale nie tylko. Nikt nie lubi być bombardowany przez reklamy, dlatego na profilu nie powinny się pojawiać wyłącznie informacje o produktach.

Targi pracy i eventy na uczelniach

Kiedy dana firma spotyka się z potencjalnymi pracownikami, daje się poznać jako pracodawca. Wiele firm organizuje wydarzenia na uczelniach, przykładowo wykłady czy prezentacje firmy. Dla młodych osób takie spotkania dostarczają wielu inspiracji zawodowych odnośnie oczekiwań pracodawców. Pozwala im to wcześniej zaplanować zdobycie cennych kwalifikacji pod kątem pracodawcy działającego w danej branży.